facebook whatsapp youtube

העבירה שמסכנת את עוברי הדרך ואת רשיון הנהיגה שלכם

author
date
17.09.2023
time
0 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

עבירת נהיגה בשכרות

במאמר זה, עורך דין נהיגה בשכרות המתמחה בדיני התעבורה ידון באופיה של העבירה, הסיכון שלה לעוברי הדרך וההשלכות המשפטיות שתגרור הרשעה בה.

מדוע עבירה זו נחשבת חמורה כל כך?

נהיגה בשכרות, היא אחת מהעבירות החמורות בפקודת התעבורה. נהיגה תחת השפעה של משקאות משכרים הינה עבירה פחות חמורה, אך ניתן להגיד בבטחון כי שתי אלה גם יחד, גבו את חיהם של אנשים רבים ברחבי העולם.

כבר הוכח כי לאלכוהול השפעה קריטית על יכולות הנהיגה, כך לדוגמא הוכח כי הנוהג תחת השפעת אלכוהול יסבול מזמני תגובה איטיים יותר, שכן האלכוהול משפיע על יכולתו של הנהג להגיב במהירות לתנאים משתנים על הכביש.

כמו כן, אלכוהול עלול להעיב על יכולת קבלת ההחלטות של הנהג, ולהוביל אותו לבצע תמרונים מסוכנים או לא חוקיים על הכביש. משפיע לרעה על הכישורים המוטוריים של הנהג, מקשה על ההיגוי, הבלימה או ההאצה בבטחה וביעילות וכמובן גורר ירידה בריכוז, מה שמגדיל את הסבירות לתאונות.

למרות מאמצים אדירים שהרשות עושה בכדי להעלות את המודעות בקרב הנהגים, לרבות הגברת מאמצי האכיפה, חקיקת חוקים נוקשים ומתן עונשים מרתיעים, תאונות הקשורות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול ממשיכות לגרום לפציעות חמורות ולהרוגים.

על ההשלכות המשפטיות של הרשעה בעבירה של נהיגה בשכרות:

  1. פסילת רישיון הנהיגה לתקופה ממושכת: החוק קובע עונש מינימום של שנתיים פסילת רישיון (רף מינימאלי מחייב אשר לא חל בעבירה של נהיגה תחת השפעה של משקאות משכרים).
  2. מאסר: החוק קובע הטלת עונש מאסר של עד שנתים.
  3. השבתה מנהלית של הרכב: קצין רשאי להשבית את הרכב למשך 30 ימים (בהתקיים נסיבות מתאימות, יוכל עורך דין לבטל את ההשבתה בבית המשפט).
  4. קנסות: נהגים שיכורים עלולים לעמוד בפני קנסות כבדים, מה שעלול ליצור נטל כספי משמעותי.
  5. אמצעי תיקון (הסתבכות עם רשות הרישוי והמכון הרפואי): לעיתים בעקבות עונש הפסילה הממושך, ידרש הנהג לבצע אמצעי תיקון כדי לקבל את הרשיון בחזרה, החל מקורסים, רענוני נהיגה ואף בדיקות במכון רפואי.

לסיכום

נהיגה בשכרות היא עבירה מסוכנת אשר יש להמנע מלבצע אותה. ההשלכות המשפטיות שהיא גוררת הן כבדות אך לעיתים עורך דין נהיגה בשכרות יכול למזער אותן. זכרו תמיד שהבחירה הטובה ביותר היא לעולם לא לשתות ולנהוג.

בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתעבורה ובעבירה זו בפרט, וזאת כבר מהרגע הראשון שהשוטר עוצר אתכם (זכרו שיש לכם זכות להתייעץ).

עורכת הדין – שקמה אדרי, המייצגת חשודים ונאשמים בהליך הפלילי ככלל הינה בעלת ניסיון רב בייצוג בבתי המשפט השונים לתעבורה ובעבירות השכרות בפרט, זמינה עבורכם 24/7 לייעוץ.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image