facebook whatsapp youtube

נהיגה ללא טסט

author
date
08.08.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

נסיעה ללא טסט

נהיגה ללא טסט הינה, כמובן, אסורה על פי החוק וגוררת אחריה ענישה. העונשים משתנים ממקרה אחד למשנהו. הם תלויים בתקופה שבה הרכב נסע ללא רישוי מתאים, גיל הנהג ואלמנטים אחרים. יש לכך גם השלכות הקשורות בביטוח, בתאונות שמתרחשות ועוד. שקמה אדרי משרד עורכי דין עוסק בתחום וניתן לקבל אצלו מידע מפורט.

נהיגה ללא טסט נחשבת ללא בטיחותית

נהיגה ללא טסט הינה לא בטיחותית מאחר וכל בעל רכב חייב להכיר את מצבו המכני כדי להימנע מתאונות עצמיות ואחרות ומהפתעות העלולות לצוץ בעת הנהיגה. העניין הוא, שנהיגה ללא בדיקת הרכב וקבלת אישור על תקינותו עלולה לסכן אותו, את נוסעיו ומשתמשי דרך אחרים. הרשויות השונות ובהן משרד הרישוי, המשטרה, ובתי המשפט מחמירים מאוד על עבירות אלו מאחר ואחד מתפקידם הוא לשמור על שלום הציבור. העונשים הניתנים הם מגוונים ומשתנים בהתאם לחומרת העבירות. הם תלויים בתקופה בה  הרכב נסע ללא רישוי ועוד. יש הבדל בין חצי שנה למשל, לתקופה של שנה ויותר. נתון אחר שמתחשבים בו הינו גיל הנהג, וככל שהוא צעיר יותר אזי העונש גדל. במקרים מורכבים יופנה בעל הרכב אל בית משפט לתעבורה שם העונשים חמורים יותר. בנוסף, השופט מתחשב כאן גם בעבירות קודמות של הנהג, שנת הייצור של הרכב וכדומה. העונשים הם פסילת רישיונות, קנסות, מתן נקודות ועוד.

שירותי עורך דין מומחה לתיקי נהיגה ללא טסט

עורך דין תעבורה יכול לסייע רבות במצבים אלו וכדאי לקבל ממנו ייעוץ מקיף. הוא יכול לנסות לבטל זימון לבית משפט ובכך להקטין סיכונים לקבלת עונשים כבדים יותר מאשר המנהליים הקבועים בחוק. חשיבות רבה ביותר היא לנהגים צעירים אשר עלולים לספוג קנסות כבדים.

משרד עם תשתיות ושירותים מעולים

שקמה אדרי משרד עורכי דין מתמחה בתחום ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי עם יחס אישי. הוא מקיף וכולל ייעוץ סבלני לכל מתלבט, ליווי ככל הנדרש, מחירים נוחים ועוד. מנהלת אותו עורכת דין בעלת ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מהתמחויות, השתלמויות, ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים לאורך שנים ועוד. היא תשמח להעמיד את התשתית הקיימת במשרדה לטובת אחרים.

נסיעה ללא טסט

נהיגה ללא טסט – האם היא באמת עבירה חמורה ?

הרבה נהגים טועים לחשוב שאם לא נהגו בצורה שמסכנת את הציבור, הרי שאינם מבצעים עבירה משמעותית. אולם טעות בידם.

כאמור מעלה, בתי המשפט מתייחסים בחומרה לעבירות מהסוג הזה.

המהות שעמדה לנגד עיני המחוקק היא שנהיגה ללא טסט למעשה משאירה ספק בנוגע לתקינותו של הרכב, ובמצב כזה יתכן והוא מהווה סכנה של ממש.

כך למשל אם הווישרים לא עובדים או לחילופין הבלמים תקולים – אף נהיגה קצרה על ידי נהג מיומן יכולה להביא לתאונה ואבידות בנפש.

ענישה בעבירה של נהיגה ללא טסט

הענישה משתנה בהתאם למשך העבירה:

נהיגה ללא רישיון ( מאז ומעולם) – עבירה חמורה מאוד שהעונש בצידה 6 נקודות

והזמנה לדין

נהיגה ללא טסט לתקופה של פחות מארבע חודשים – 250 ₪ ו6 נקודות

נהיגה ללא טסט כאשר הרישיון פקע מעל ארבעה חודשים ועד שנה – 1000 ₪ ו6 נקודות.

נהיגה ללא טסט כשהרישיון פקע לפני למעלה משנה – הזמנה לדין.

כמו כן, באם יש ברשות הנהג נגרר, הרי שגם בנוגע אליו ישנה דרישה לטסט.

נגרר ללא טסט לקופה של פחות מארבעה חודשים – 250 ₪ ו6 נקודות.

נגרר ללא תוקף רישיון- למעלה מארבעה חודשים ועד שנה– 750 ₪ ו6 נקודות

נגרר ללא תוקף רישיון מעל שנה – הזמנה לדין

נהיגה ללא טסט – האם היא באמת עבירה חמורה ?

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image