facebook whatsapp youtube

מכתב יידוע לחשוד

author
date
08.08.2023
time
0 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

סעיף 60א

לאחר שאדם עבר חקירה משטרתית לגבי עבירה בה הוא נמצא כחשוד ובמצב בו ישנה כוונה להגיש את כתב האישום לבית המשפט, הוא יקבל בחלק מהמקרים מכתב יידוע לחשוד בו רשום כי ישנה אפשרות לנקיטת הליכים משפטיים נגדו בגין אותה עבירה. מעבר לכך, נוספת במכתב הערה על כך שזכותו להגיש תגובה על כך ולנמק מדוע אין מקום לכך.  זאת למעשה נחשבת תחנת יציאה אחרונה עבורו לפני שמתחיל המשפט. אם עורך דין פלילי לא מלווה אותו משלבים מוקדמים יותר של התהליך, זה הזמן לפנות לעורך הדין הפלילי שינסח את התגובה המנומקת בצירוף כל הנדרש.

האם בכל עבירה נשלח מכתב יידוע לחשוד?

התגובה שיכול החשוד לשלוח לתביעה (בין אם זהו אגף התביעות של המשטרה או פרקליטות המדינה בעבירות חמורות) נקראת למעשה זכות השימוע לפני הגשת כתב אישום. זכות זו אינה ניתנת בכל מצב ועל כל סוג עבירה. רק בעבירות מסוג פשע, עבירות שהעונש עליה הוא מעל שלוש שנות מאסר, ניתנת לאדם הזכות לשימוע ומכאן מכתב יידוע לחשוד נשלח רק כאשר מדובר על עבירות מדרגת פשע. עבירות יוצאות דופן הן עבירות אלימות במשפחה בהן גם בעבירות מדרגת פשע לאדם לא ניתנת זכות השימוע ולכן הוא גם לא יקבל מכתב יידוע לחשוד.

לנצל את זכות השימוע באופן הטוב ביותר שניתן

לא סתם ניתנת לאדם זכות שימוע לפני כתב אישום בעבירות מדרגת פשע. הרבה מאוד עומד כאן על הפרק. עונש מינימלי של שלוש שנות מאסר אינו עניין של מה בכך. לכן, אם אדם מקבל מכתב יידוע לחשוד בו הוא מיודע על זכותו להשיב בצורה מנומקת ולנצל את זכותו לשימוע, עליו לעשות שימוש בכלי זה בצורה היעילה ביותר שניתן. הגשת הבקשה הכתובה בעזרת עורך דין תעלה משמעותית את הסיכוי להשגת שינוי, בין אם שהתביעה תחזור בה בכלל מהגשת כתב האישום ובין אם תבצע בו שינויים לטובת החשוד. כדי שיקרה כך עורך הדין צריך לנסח היטב את הבקשה והנימוקים ולצרף ראיות או מסמכים שלא נלקחו בחשבון בגיבוש כתב האישום. ככל שיתווספו חומרים רבים יותר כך יעלו הסיכויים לשינוי ואף לביטול כתב האישום.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין פלילית בעלת ניסיון רב הפועלת במקצועיות רבה. היא מלווה את לקוחותיה בכל הליכים הפליליים, החל מהחקירה דרך שימוע ועד ייצוג במשפט. מוזמנים ליצור קשר.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

סעיף 60א

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image