facebook whatsapp youtube

עורך דין אלימות במשפחה

author
date
06.08.2023
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

עורך דין אלימות במשפחה  – שקמה אדרי

עבירות שעניינן אלימות במשפחה נחשבות לעבירות חמורות במיוחד.

הן כוללות פגיעה באנשים אשר מטבע הדברים, נמצאים במעגל הקרוב של הפוגע, לעיתים אף תלויים בו.

הראיה לכך שעבירות אלימות במשפחה נתפסות כחמורות יותר היא העובדה שהענישה בעבירות אלו היא פי שנים חמורה מעבירות רגילות, והכל יובא בהרחבה:

עבירת אלימות במשפחה – מה אומר החוק?

החוק אשר מגדיר מי הוא בן משפחה, לעניין התקיימות עבירה של אלימות במשפחה, הוא כמובן ' החוק למניעת אלימות במשפחה, תשנ"א-1991'.

באופן מפתיע, תחת הגדרה זו נכנסים גם בני משפחה ומכרים רחוקים משניתן היה לתאר.

כך לדוגמה נקבע כי בני זוג נחשבים גם לידועים בציבור אשר לא מיסדו את הקשר שלהם באופן רשמי. כמו כן, נכנסים תחת הגדרת בן משפחה גם הורה של בן זוג (גם אם לשעבר), בן זוגו של אותו ההורה, סב או סבתא, צאצא של בן זוג, גיסים, דודים ואחיינים.

לעיתים קרובות אנו רואים שבאופן אבסורדי, מקרי אלימות בין צעירים שיוצאים רק מספר חודשים, מסווג כעבירת פשע חמור שעניינה 'אלימות במשפחה'. כן, גם חשד לאלימות כלפי גרוש/ה יסווג באופן דומה.

תלונה אגב גירושין

בצער רב, עיננו רואות לא פעם כי בני זוג הנמצאים בעיצומו של הליך גירושין מכוער, עושים שימוש בהגנה הפלילית כדי לדחוק את הצד השני לפינה.

מדובר בהליך לא ראוי הכולל רכיב של תלונת שווא, אשר מכתימה את בן הזוג השני באופן שיהיה קשה מאוד לתקן. ולא די בכך, אלא שתלונות מסוג זה לבטח פוגעות בנפגעי עבירות אמיתיים.

ענישה

כאמור, עבירה כנגד בן משפחה מחייבת בענישה כפולה.

כך למשל, תקיפה כלפי אדם, תחייב על פי החוק בעונש מאסר של עד שנתיים ( עבירה מסוג עוון).

בעוד שאותה עבירה כנגד מי שנחשב בן משפחה, הינה עבירה מסוג פשע ותחייב בענישה של עד ארבע שנים.

לצד הענישה בעבירה עצמה, הרי שאף תיק פלילי סגור בעבירה מסוג זה, עלול להטיל סנקציות על החשוד כדוגמת מניעת הוצאת רישוי לנשק אישי.

כיצד לבחור עורך דין אלימות במשפחה?

כיצד לבחור עורך דין אלימות במשפחה?

כיוון שמדובר בסוג עבירות הנחשב חמור במיוחד, במיוחד במקרים של אלימות קשה או כזו שלא קרתה בפעם הראשונה, עורך דין אלימות במשפחה צריך להיות בעל ניסיון רב, ידע רב בתחום, חדות רבה ובעל יכולת לשים לב לדקויות שיכולות לערער את הבסיס שעליו בנוי התיק וההגעה לכדי כתב אישום. כדאי לפנות אל עורך הדין מוקדם, רצוי עוד לפני החקירה כדי להתייעץ ולעבור הנחיות כיצד לענות לחוקרים במהלך החקירה. חשוב לבחור עורך דין המתמחה בפלילים ומתמקד בעבירות אלימות במשפחה כך שידע להתמודד גם עם מקרים מורכבים ולמצוא את הטיעונים המטילים ספק בדברי החוקרים ו/ או התובע. חשוב גם שתהיה הבנה בין החשוד/ נאשם לבין עורך הדין ותחושת ביטחון ופתיחות.

עורך דין פלילי גם לנפגעי העבירה הסובלים מאלימות במשפחה

עורך דין פלילי, לרבות עורך דין אלימות במשפחה, מייצג ברוב המקרים את החשוד/ נאשם ומלווה אותו. עם זאת, בשנים האחרונות יותר ויותר נפגעי עבירה (פעמים רבות נפגעות) בוחרים להיות מלווים ומיוצגים ע"י עורך דין פלילי המתמחה באלימות במשפחה. המטרה בליווי עורך הדין אינה ייצוג בבית המשפט, כי המתלונן/ת אינם הצד התובע אלא המדינה עושה זאת בשמם, אך עורך הדין יכול לסייע לנפגע העבירה בדרכים שונות כמו זירוז הוצאת צו הרחקה כנגד הנאשם. באמצעות עורך הדין ניתנת למתלונן/ת במקרים רבים האפשרות לעיין בכתב האישום ולהוסיף דברים אם יש ואפילו להיות חלק משמעותי בשיקול האם לשחרר את הנאשם מהכלא בשחרור מוקדם אם הוגשה בקשה לכך.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין פלילית בעלת ניסיון רב, כולל בייצוג בעבירות אלימות במשפחה, הן של חשודים ונאשמים והן של נפגעי עבירה. מוזמנים ליצור קשר.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

עורך דין אלימות במשפחה  - שקמה אדרי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image