facebook whatsapp youtube

נהיגה בשכרות נהג צעיר

author
date
08.08.2023
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

נהיגה בשכרות נהג חדש , נהג צעיר ומה שבניהם

בכל הנוגע לעבירות תנועה, המחוקק יצא מנקודת הנחה שישנם נהגים שבשל גילם, ותק הנהיגה שלהם או אופי הנהיגה שלהם, הינם נדרשים לנקוט משנה זהירות נוסף.

בין היתר התייחס המחוקק לנהגים חדשים ונהגים צעירים:

נהג חדש – הכוונה לנהג בעל וותק נהיגה הפחות משנתיים, ולא חשוב מה גילו.

נהג צעיר – הוא כל מי שגילו פחות מ24 שנים, גם אינו נחשב נהג חדש.

הגבלות שהחוק מטיל על נהג חדש:

ישנה חובה לתלות שלט על הרכב המעיד על היותו של הנהג חדש,

נהג חדש שהורשע באחת מהעבירות המצוינות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה רישיונו יישלל ויחויב לעבור מבחן עיוני מחדש.

אם בית המשפט החליט לפסול נהג חדש מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שלושה חודשים או יותר, ברי שאותו נהג יידרש לבצע מחדש בחינה עיונית ובבחינה מעשית – דבר שכרוך בעלויות ובזבוז זמן.

אם בית משפט קבע כי התקיימה עבירה של נהיגה בשכרות נהג חדש או בעבירה שגרמה לתאונת דרכים בה נהרג אדם או נפצע קשה, יידרש הנהג גם בביצוע בדיקות רפואיות במרב"ד – המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ולא יחודש רישיונו עד שיעבור את הבדיקות בהצלחה.

נהיגה בשכרות נהגים צעירים

נהיגה בשכרות נהגים צעירים

נהיגה בשכרות נהג צעיר נחשבת לחמורה אף יותר מאשר לנהגים ותיקים. רף העבירה עולה והענישה היא בהתאם. הבדיקה נעשית מיד לאחר שנהג נעצר בחשד להיותו תחת השפעת אלכוהול או לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים. הבדיקה כוללת שימוש בינשוף ובדיקות משלימות. שקמה אדרי משרד עורכי דין עוסק בתחום וניתן לקבל אצלו מידע רב.

נהיגה בשכרות נהג צעיר – מעשה חסר אחריות

נהיגה בשכרות נהג צעיר נחשבת למעשה חסר אחריות דווקא בגלל גילו הצעיר, חוסר ניסיונו והעובדה שרק לאחרונה קבל את הרישיון. משום כך, רף העבירה גבוה יותר מאשר נהג בעל וותק. בקרב נהגים צעירים, מעל 50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף יחשב כשכרות. לשם המחשה – כמות כזאת בדמו של נהג וותיק אינה מהווה עבירה. ככל שכמות האלכוהול עולה אזי העבירה תיחשב לחמורה יותר. בדיקת ינשוף היא האסמכתא העיקרית עליה מתבססת העבירה אך לא הבלעדית. הנהג החשוד אמור לנשוף לתוכו ועל פי הממצאים יוחלט אם קיימת עבירה ומהי חומרתה. קיימות בדיקות משלימות אחרות כגון: ריח אלכוהול מבגדים, עמידה ויציבות, הליכה על קו ישר, הבאת אצבע לאף, צורת דיבור, לבוש והתנהגות. קצין משטרה יכול לשלול מנהלית את הרישיון ל-30 יום עם הארכה לתקופות נוספות.

טיפולי עורך דין מנוסה

יש לדעת כי נהג יכול לסרב לבדיקת ינשוף ובדיקות משלימות, אך להחלטות אלו ישנן השלכות קריטיות אשר בנסיבות מסויימות יכולות להביא לזיכויו אך בנסיבות אחרות יכולות להביא לביסוס אשמתו. בנוסף, הוא זכאי לקבלת ייעוץ מעורך דין היכול לסייע רבות. הוא יכול לערער על  בדיקה שאיננה נערכת כראוי, או כאשר המכשיר אינו תקין ובנסיבות אחרות. הוא יכול לייצג בבית משפט ונוכחותו חשובה במיוחד כאשר מדובר על תאונה עם הרוגים בה העונש יכול להיות גם מאסר בגין הריגה.

שירות ממשרד בעל מוניטין בתיקים מורכבים

שקמה אדרי משרד עורכי דין מתמחה בתחום ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי עם יחס אישי. הוא מקיף וכולל ייעוץ סבלני, הגנה משפטית, ליווי ככל הנדרש, מחירים נוחים ועוד. מנהלת אותו עורכת דין בעלת ידע רב וניסיון מצטבר המגיעים ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים לאורך שנים ועוד. היא תשמח לשרת אחרים.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image