facebook whatsapp youtube

עורך דין מעצרים

author
date
13.03.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

ערר על החלטת מעצר

בנסיבות מסוימות אותן עורך דין פלילי בעל ניסיון יוכל להעריך כראוי, יהיה ניתן להגיש ערר על החלטת בית המשפט בנוגע להארכת המעצר.

תפקידם של החברים והמשפחה התומכת

העצור עצמו שוהה בתנאים החדשים לו, מפחידים אותו ומבלבלים אותו.

ההליך כל כך קשה לאדם הנורמטיבי, עד כדי כך שנמצא קשר בין שהייה תחת תנאי חקירה קשים או מעצרים ממושכים ובין מסירת הודאות שווא.

לכן, דווקא בשלב הזה, חשובה נוכחותו של אדם קרוב אשר ילווה את עצור ויתמוך בו מבחינה רגשית וכן ידאג לצרכיו ככל הניתן, כשלוחו מחוץ לבית מעצר.

חשיבותו של עורך דין בשלבי המעצר

כמוסבר מעלה, מעצר הוא אחד מהרגעים בהם אסור לאדם להתפשר על ייצוג איכותי שכן החופש שלו, הזכות המהותית ביותר, נמצאת בסכנה.

הפרקטיקה והניסיון המשפטי מלמדים שלא תמיד מתחייב המעצר, הדבר נכון גם אם מדובר בעבירות חמורות. בהרבה פעמים קיימות אלטרנטיביות פוגעניות פחות.

עורך דין המתמחה בדין הפלילי בדגש בייצוג חשודים ונאשמים בהליכי מעצר, יידע לנתח את המצב המשפטי, להצביע על קיומן של חלופות או אף לבקש שחרור מיידי מקום שהמצב מאפשר זאת.

עורכת הדין שקמה אדרי – המתמחה בדין הפלילי, מעניקה ייצוג מקצועי לחשודים בהליכי המעצר בכל רחבי הארץ, הינה בעלת ניסיון רב והצלחות בהליכי המעצר, לאחר ייעוץ ראשוני היא תדע לפעול על מנת לשמור על זכויות העצור ולפעול לשחרורו.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

משרד עורכי דין מעצרים לשירותכם

במקרים רבים ניתן לשחרר את הנאשם מהמעצר באופן מידי או תוך מספר ימים ולמזער את הפגיעה בחירותו עד אשר יוגש נגדו כתב אישום ותוכח אשמתו. כדי לעשות כן חשוב להיות מיוצגים על ידי עו"ד פלילי מקצועי ומנוסה בתחום. אנו במשרד עורכי הדין שקמה אדרי נייצג אתכם בנחישות רבה לשחרורכם מהמעצר בהתאם לחוק ונסייע בייעוץ וייצוג לאורך ההליך המשפטי במידה וזה יתקיים.

עו"ד מעצרים

 

האם כל עורך דין יכול להיות עו"ד מעצרים?

התשובה היא כמובן שלא כל עורך דין יכול להיות עו"ד המייצג בהליך המעצרים, ואף דעתי האישית היא שייצוג בתחום זה על ידי עורך דין שאינו מתמחה באופן פרטני בהליך – הוא רשלנות חמורה.

כשם שאדם הסובל מבעיית עור, יבקש לקבל טיפול מרופא המתמחה באופן פרטני בסוגיה הנדרשת, מחשש שמא יגרם לו נזק נוסף, כך יש להתייחס להליך המשפטי.

עו"ד המייצג בתחום נדרש לבקיאות בדין הפלילי, בחוק העונשין, בחוקים הפרטנים העוסקים בהליכי החיפוש והמעצר וכמובן בחוקים הבונים את המסגרת הנורמטיבית בחקירה.

כך כאשר מגיע חשוד, נדרש עורך הדין המייצג 'לתפור לו' חליפה המותאמת בדיוק למידותיו.

במסגרת זאת לבחון האם הוא עונה על אחד המצבים המיוחדים בחוק המקנים לו זכויות נוספות (כדוגמת קטינים).

ואין די בכך, מדובר על ענף משפטי המתפתח מידי יום ממש. נדרשת בקיאות רבה בפסיקה, נסיון בייצוג מול שופטי המעצרים וכן בנסיון בהתנהלות מול גורמי התביעה.

חשוב לזכור, שכישלון בהליך מעצרים, משמעותו בראש ובראשונה – שלילת החופש של החשוד והכנסתו למעצר מאחורי סורג ובריח.

לכן ההמלצה שלנו היא לקבל שירותיו של עורך דין פלילי מעצרים עם נסיון רב ומומחיות בתחום אשר יוכל לייצגכם בנחישות ולדאוג לנכס היקר לכם מכל – החירות.

האם יש הבדל בין 'מעצר ימים' ל'מעצר עד תום ההליכים'?

מדובר על שני סוגים שונים של מעצר, כאשר הסיווג בינהם הוא השלב עליו מדובר.

כל ההליכי המעצר המתקיימים כאשר יש חשד לביצוע עבירה אך טרם הוגש כתב האישום, נקראים 'מעצר ימים' מאחר שכל מספר ימים יש לבחון מחדש את חוקיות המעצר מול בית המשפט.

לעומת זאת, כל הליכי המעצר המתקיימים לאחר הגשת כתב האישום, כאשר כבר התגבשו ראיות לכאורה כנגד החשוד – נקראים 'מעצר עד תום ההליכים', ובמקרה זה בית משפט נותן תוקף ארוך טווח למעצר .

עורך דין שחרור ממעצר

עורך דין שחרור ממעצר

עורך דין שחרור ממעצר חייב להיות בקיא בדינים הרלוונטים לכל סוג מעצר, וכן לשלוט בפסיקה המתאימה למצבו של הלקוח, רק כך הוא יוכל לבנות אסטרטגיית שחרור נכונה ואף לתרום להצלחה בתיק העיקרי שיתנהל בהמשך הדרך. להבדיל, עורך דין שאינו מתמחה בהליכי המעצר עלול לפספס 'נקודת יציאה' שהפסיקה תומכת בה, או להיאחז בטיעון שאינו רלוונטי לסוג המעצר של הלקוח.

כך לדוגמה, כדי להביא לשחרור ממעצר ימים נדרש עו"ד להיות בקיא היטב בכל אחת מהעילות המפורטות בסעיפ 13 לחוק המעצרים, והן אינן זהות לעילות המעצר בהליך האחר. עליו לבחון את התקיימותן בהליך שלפניו אל מול פסיקה רלוונטית, ואלו הן:

יסוד סביר לחשש ששחרור מי שחשוד יביא לשיבוש הליכים, שהדבר יעזור לו להתחמק מהחקירה או מהליכי משפט או מריצוי עונש, או שהדבר יעזור להעלים ראיות או ישפיע על עדים.

יסוד סביר לחשש ששחרור החשוד יסכן את הציבור, גם אם מדובר על סכון בטחונו של היחיד.

בית המשפט שוכנע, שהשארתו במעצר הכרחית לקיום החקירה, אולם לעילה זו תנאים נוספים שעל עורך הדין לשלוט בהם היטב (לעוד מידע בנושא ניתן להעמיק במאמרים שפירסמנו).

ערר על מעצר ימים / עד תום ההליכים

וגם אם אחת מהעילות מתקיימת, הרי שעורך דין לשחרור ממעצר בוודאי יודע שבהינתן חלופה פוגענית פחות, גוברים הסיכויים לשחרור העצור. כך לדוגמה, הגם כי ישנו חשד סביר לביצוע עבירה (אף אם חמורה), נדרש לבחון האם קיימת אופציה לשחרור המאיינת את הצורך במעצר.

יתכן כי אם הסיבה למעצר היא מסוכנותו של החשוד, ניתן להציע חלופה פוגענית פחות שעניינה מעצר בית. או אפילו איזוק אלקטרוני. היום עורכי הדין כבר מכירים אופציות גמישות בהרבה המתאימות כמעט לכל סיטואציה, דבר שיכול להטיב עם העצור ולהגביר את סיכויי שחרורו.

יש לזכור כי הליכי המעצר הם ר'יצה לטווח הרחוק', והם דורשים בניית אסטרטגיה רחבה שרואה מעבר לדיון האחד הקרוב. הרבה פעמים יצליח עורך הדין לשחרר את העצור דווקא במסגרת הליך של ערר על מעצר ימים, קרי, לאחר שבהליך הראשון הוחלט להאריך את המעצר, אך בערכאה הגבוהה יותר הוחלט לשחררו.

הנימוקים שיעמדו בבסיס הערר הם מגוונים ולא זהים בדיוק לטעמים שהוצגו בערכאה מטה.

באופן דומה, בבואכם לפני הליך שחרור ממעצר עד תום ההליכים, יש לוודא כי אתם מטופלים על ידי עורך דין מומחה בתחום, כשבשלב הראשון יבחן האם קיימות ראיות לכאורה לביצוע העבירות שמפורטות בכתב האישום שהוגש, ודבר נוסף, האם קיימת עילת מעצר כדוגמת שיבוש הליכי משפט, מסוכנות לציבור, התחמקות מן הדין ( לשים לב כיישנן עבירות לגביהן קיימת עילת מסוכנות סטטוטורית).

ערר על מעצר ימים / עד תום ההליכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image

    שאלות ותשובות

    אם המדובר במעצר ראשוני על ידי שוטר, הרי שתוקפו ל24 שעות בלבד ולאחריהם הוא ישוחרר או יובא בפני שופט אשר יאריך את מעצרו.

    כמובן שיתכן שישוחרר אף לפני כן , ואכן ברוב המקרים כך נעשה בכפוף למגבלות בדמות חתימה על התחייבות, ערובה או מעצר בית.

    מעצר ימים זה הוא שלב המעצר המתרחש כאשר העצור מוחזק בחזקת 'חשוד' לפני שהוגש נגדו כתב אישום.

    להבדיל מעצר עד תום ההליכים הינו שלב בו מוחזק העצור בחזקת 'נאשם', משמע הוגש נגדו כתב אישום.

    לא. מאסר זהו אחד מאמצעי הענישה הניתן בסופו של הליך פלילי בו הורשע הנאשם.

    להבדיל, מעצר אינו עונש והוא נועד לסייע בקידום הליך ומניעת סיכון.

    תסקיר הוא למעשה חוות דעת של שירות המבחן בנוגע לאופיו של העצור ואפשרות שחרורו ממעצר. התסקיר אינו מחייב את בית המשפט אשר ביכולתו לסטות ממנו. יחד עם זאת הלכה היא כי תסקיר מעצר חיובי יכול לתרום להחלטה בדבר שחרור מוקדם בעוד שתסקיר שלישי המציג את הנאשם כמועד לפורענות , יתרום לגיבוש ההחלטה להמשיך את מעצרו.

    מתקני הכליאה השונים מופעלים על ידי שירות בתי הסוהר (מכונה שב"ס), ואילו הרשות שאחראית לשינוע העצורים מהמתקן עצמו לבתי המשפט היא יחידת נחשון.

    ניתן להתקשר לשב"ס במספר 02-6225300/466 , ולקבל את המידע הדרוש לפי תעודת זהות ושם העצור שלגביו מתבקש המידע.

    ככלל בהינתן אישור מקדים מאת מרכז המבקרים של בית הסוהר, ניתן להכניס: מכנס כהה, חולצה לבנה (לאסירים באגפי שומרי מצוות ומדרשה בלבד), גרביים, תחתון, גופיה, פיג'מה, מכנסי ספורט , אימונית/ טרנינג, ציפית לכרית , סדינים, ציפה לשמיכת יחיד, מגבות, ספר קריאה או לימוד (באישור קצין חינוך בלבד), טבעת נישואין, חפצי דת: שטיחון תפילה קטן (למוסלמי) תפילין ותלית (ליהודי), תמונות ומסמכים.

    התשובה היא כן, יש לתאם ביקור בטרם הגעה לכלא.

    על כל מבקר לעבור בידוק בטחוני ולהציג תעודה מזהה הכוללת תמונתו. אם המדובר בתושב שטחים, עליו להציג היתר כניסה לישראל.

    חל איסור הכנסה של ציוד אישי למתחם הביקורים, אך ניתן להפקידו בלוקרים הנמצאים במקום.