facebook whatsapp youtube

עורך דין עבירות מין

author
date
13.03.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

ייצוג בעבירות מין

עבירות מין כוללות מגוון רחב של מעשים בדרגות חומרה שונות שכולם מתמקדים במיניותו של הקורבן. חלקם כוללים מרכיב של מגע ישיר בגופו של קורבן, אחרים כוללים מרכיב של הצגת תכנים מיניים לנגד עיניו, דיבורים פוגעניים בעלי הקשר מיני ועוד.

ייצוג עבירות אונס ומין  – ההבדל בין העבירות

עבירות המין השונות מוגדרות בחוק העונשין ובחוק למניעת הטרדה מינית, להלן הסבר על ההבדל ביניהן לפי דרגת חומרתן:

  • העבירה החמורה ביותר הינה עבירות האונס שמשמעותה בעילת אישה (החדרת איבר מאיברי הגוף או חפץ לאיבר המין של האישה) באחד המצבים האסורים בחוק – שלא בהסכמתה או בהסכמתה שהושגה במרמה או שמדובר בקטינה מתחת לגיל 14 שאז אין משמעות להסכמתה או בכפוף להסכמה שניתנה תוך ניצול מצב בו לא ניתן היה לקבל את הסכמתה החופשית.
  • עבירה של בעילה אסורה בהסכמה עניינה בבעילת קטינה שבין גיל 14 לגיל 16 ואינה נשואה לבועל או קטינה שבין גיל 16 ל-18 תוך ניצול של יחסי תלות, מרות וכדומה. בעבירה זו נכללת גם בעילה של בגירה מעל גיל 18 תוך ניצול יחסי מרות בעבודה.
  • עבירה של מעשה סדום הינה עבירה הפחותה בחומרתה ועניינה החדרת איבר מאברי הגוף או חפץ לפי הטבעת של אדם או החדרת איבר מין לפיו של אדם בהתקיים הנסיבות המפורטות בחוק.
  • עבירה של מעשה מגונה שעניינה פעולה מינית, שלא מפורטת בסעיפי העבירה הקודמים, הנעשית לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני הנעשית ללא הסכמת אחד הצדדים.
  • עבירות מין נוספות הינן : יחסי מין בין מטפל נפשי למטופל, יחסי מין בין כהן דת לאדם שקיבל ממנו ייעוץ או הדרכה, מעשה מגוני בפומבי, עבירות מין במשפחה ובידי אחראי על חסר ישע.

עונש עבירות מין

נהוג לראות בעבירות המין עבירות חמורות מאוד הכוללות עונשי מאסר מאחורי סורג ובריח, אולם ישנן נסיבות בהן הענישה תהיה מחמירה במיוחד, כך כאשר מדובר בביצוע עבירות מין בתוך המשפחה עצמה, בקטינים או במקרים שבהם ישנו ניצול של מרות או של מעמד במקום העבודה.

מלבד עונשי המאסר, זכאי קורבן העבירה לתבוע פיצוי אודות הנזק שנגרם לו.

על החשיבות בבחירת עורך דין פלילי עבירות מין

כשם שישנן נסיבות המצביעות על חומרת עבירת המין בהתקיימותן יטיל בית המשפט עונש כבד יותר על הנאשם, הרי שישנן גם נסיבות הנחשבות מקלות.

עורך דין מנוסה ידע לנתח את המצב המשפטי ולהצביע על אותן נסיבות ולהוכיחן ובכך להטיב עם הנאשם.

מעבר לכך – כאשר מדובר בעבירות מין, עבירות שמטבען נעשות ללא עדים או ראיות אובייקטיביות חיצוניות לעדות קורבן העבירה, הרי שישנו קושי ממשי להוכיח את חפותו של האדם ולמעשה כל אחד חשוף לסיכון להסתבך בעבירת מין!

על כן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בעבירות מין כבר מהרגע הראשון שבו מתעוררות חשדות. עורך דין מיומן יוכל להאיר נקודות חשובות שביכולתן להכריע את גורל התיק, להפעיל חקירה פרטית להוכחת חפותו של החשוד, ולפעול לשם בירור האמת.

עורכת הדין הפלילית – שקמה אדרי, מייצגת חשודים ונאשמים בעבירות מין ונלחמת להוצאת האמת לאור גם כאשר המערכת כולה מפנה להם עורף.

עו"ד הינה בעלת ניסיון בייצוג נאשמים במגוון עבירות מין לרבות עבירות חמורות אשר בוצעו בתוך המשפחה.

* האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

עורך דין עבירות מין שקמה אדרי

 

עורך דין עבירות מין שקמה אדרי

פרק י', סימן ה' בחוק העונשין עוסק בתחום עבירות המין הנחשבות לעבירות פליליות חמורות ביותר. לרוב מדובר בעבירות בינו – לבינה שהוכחתן כרוכה באתגר ראייתי. משום כך, הערכות מדברות על תופעה הנחשבת שולית אומנם אך מוערכת בכאלפי תלונות שווא מידי שנה, במסגרתם חפים מפשע מוצאים עצמם עצורים על לא עוול בכפם ונושאים בנזקים עצומים, נפשיים וכספים. אנו במשרד עורכי הדין שקמה אדרי נפעל להגיע לחקר האמת, לייצג את הצד שלכם בצורה הראויה והטובה ביותר. עצם הסתבכות בהליך הפלילי בהקשר של עבירות מין עשויה לפגוע בשמו הטוב של האדם, בוודאי כאשר מדובר באיש ציבור, אדם בתפקיד בכיר או במקרה שהסיטואציה בו עשויה להתפשט בתקשורת וברשתות החברתיות. כאמור יש הצורך בשכירת עורכי דין עבירות מין ברמה הגבוהה ביותר כדי לנהל את התיק בצורה נכונה, לשמור על פרופיל נכון מול התקשורת ועל שמו הטוב של הנאשם.

עורכי דין עבירות מין יוכלו להדריך אתכם בהליך ולייצג אתכם:

עצם ההאשמות נגד החשוד עשויות לגרום לנזק תדמיתי, הרס ובעיות רבות בחייו של החשוד, ההשלכות אף קשות יותר במקרה של הרשעה. לכן חשוב לשכור עורך דין פלילי המתמחה בתחום עבירות המין ובעל ניסיון בטיפול בתיקים דומים. עורך הדין הבקיא בדין הפלילי יוכל לסייע לכם לנקות את שמכם, לזכות אתכם מאשמה או במקרים שונים לכל הפחות להפחית את העונש הצפוי.

מה נחשב לעבירת מין?

עבירות המין המפורטות בחוק כוללות עבירות אונס, מעשה סדום, מעשים מגונים, עבירות בעילה אסורה, מעשים שונים בין מטפל למטופל, מעשים מגונים בפומבי ואפילו עבירות מין בתוך המשפחה. יש לא מעט סעיפים, נספחים, נסיבות ורכיבים שונים העשויים לבסס תיק פלילי בתחום העבירות מין. 

קיימות גם נסיבות שביכולתן להגן על הנאשם – כך למשל במקרה שבו מדובר על עבירה של בעילת קטינה אשר מלאו לה ארבע עשרה שנים אך טרם מלאו לה שש עשרה שנים, יהיו אלו נסיבות מקלות אם לא היה הבדל הגדול ב 3 שנים בין הקטינים, במידה והקטינה הסכימה למעשה, במידה והמעשה התבצע במסגרת יחסי רעות וללא ניצול או סחיטה. 

לפרטים נוספים וייצוג וליווי לאורך כל הדרך צרו עמנו קשר במשרד עו"ד שקמה אדרי ואנו נהיה שם עבורכם.

עונש עבירות מין

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image

    שאלות ותשובות

    התשובה היא כן! בית משפט העליון כבר קבע בעבר כי מי שמקיים יחסי מין עם אישה המצויה תחת השפעת אלכוהול, נושא על עצמו 'אחריות כבדת משקל', זאת בשל החשש שלא יכולה היא לתת את הסכמתה החופשית לקיום יחסי מין עימו.

    ככלל התשובה היא כן.

    ככלל, קיום יחסי מין עם נערה הקטנה מגיל 14 הינם אינוס לכל דבר ועניין וזאת אף אם נתנה הסכמתה.

    כך גם קיום יחסי מין עם קטינה מתחת לגיל 16 מקים עבירה של 'בעילה אסורה בהסכמה' אשר העונש המקסימלי הניתן לה בחוק הוא מאסר של חמש שנים.

    חריג לעבירה זו יכול להיות במצב בו עסקינן בנערה הקטנה מגיל 16 אשר נתנה הסכמתה ליחסי המין ובנוסף הפרש הגילאים בינה ובין הנער איתו מקיימת יחסי מין, קטן משלוש שנים.

    ככלל, ניתן להגיש תלונה בכל מועד בתוך תקופת ההתיישנות כפי שאפרט להלן:

    • בעבירות חטא – שנה אחת.
    • בעבירות עוון – 5 שנים.
    • בעבירות פשע – 10 שנים.
    • ובעבירות פשע חמורות – 20 שנה.

    כאשר עסקינן בעבירת אונס, הרי שמדובר בעבירת פשע שתקופת ההתיישנות שלה היא 10 שנים ממועד ביצוע העבירה.

    שים לב שאם מדובר בעבירה שבוצעה בקטינים, התקופה מתחילה להיספר רק בהגיעם לגיל 18, ואם מדובר בעבירת מין במשפחה הרי שהיא מתחילה להיספר רק בהגיעו לגיל 28.

    בכל מקרה, כאשר מדובר בעבירות מין שלרוב מתקיימות בחדרי חדרים, ישנו קושי לאיסוף ראיות ועל כן ישנה חשיבות מכרעת בייעוץ עורך דין מומחה בטרם הגעה למשטרה.