facebook whatsapp youtube

שימוע לפני הגשת כתב אישום: כל מה שחשודים ונאשמים בעבירות פשע צריכים לדעת

author
date
19.11.2023
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

מהו הליך שימוע?

השימוע הפלילי הוא הליך משפטי חשוב ומרכזי בזכויות חשודים בפלילים. במהלכו, חשודים בעבירות פשע מוזמנים למסור למשטרה או לפרקליטות, טעמים להימנע מהגשת כתב אישום בעניינם.

מטרת הליך שימוע היא לתת לחשוד את יומו בטרם גרירתו להליך הפוגעני של משפט פלילי. כמו כן בסופו של הליך זה, נדרש הגוף המוסמך להחליט האם יש מקום להגיש כתב אישום ולהמשיך בהליך המשפטי או שמא ראוי לסגור את התיק.

לא ניתן לערער על תוצאת השימוע ומפני חשיבותו הרבה מומלץ להסתייע בייצוגו של עורך דין המומחה בתחום.

מה קורה במהלך השימוע?

ככלל, הליך השימוע יתבצע בכתב, כ30 ימים לאחר מסירתו של מכתב יידוע לחשוד, אולם במקרים חריגים יתאפשר אף לערוך שימוע במסגרת פגישה פרונטלית.

במסגרת הליך שימוע, החשוד יכול להתבטא ולפרט מהם נימוקיו לעניין החשדות שעלו נגדו.

יתרה מכך, ניתן להציג ראיות ומסמכים נוספים שיכולים לשמש כראיות לזיכויו.

חשוב לציין כי כל מה שנאמר במהלך השימוע יכול לשמש כראיות נגד החשוד בהמשך, ולכן חשוב להתבטא בצורה יסודית ומדויקת . כמו כן, ישנן ראיות שלא יהיה נכון אסטרטגית לחשוף אותם בשלב השימוע, שיקולים אלו ואחרים הופכים את הייצוג בהליך השימוע למומחיות של ממש אשר לא מומלץ להפקיד בידי מי שאינו מתמחה בכך.

האם זה שימוע שיכול לגרום לפיטורין?

שימו לב שמדובר בשני נושאים שונים שאין כל קשר בניהם, כאשר הנושא האחד עליו הרחבנו במסגרת מאמר זה הינו 'שימוע לפני הגשת כתב אישום בעבירות פשע', בעוד הנושא האחר נוגע לדיני עבודה ועניינו החובה לערוך שימוע לפני שמפטרים אדם.

ניתן לומר שהמהות של שני השימועים דומה, שכן מטרתם היא להגן על אדם מפני פגיעה שאינה לצורך ולתת לו יומו , קרי , הזדמנות נאותה לשכנע בדעתו.

לסיכום

שימוע לפני הגשת כתב אישום הוא תהליך חשוב ומרכזי במערכת המשפט בישראל. במהלכו, נאשמים וחשודים בעבירות פשע מקבלים הזדמנות להטות את גורלם. השימוע משמש כחלק מתהליך החקירה המשפטית, קרי לפני שהוחלט אם להגיש כתב אישום ויכול לשמש כראיה בהליך הפלילי בפני בית המשפט. חשוב להתכונן לשימוע בצורה מיטבית, ולקחת בחשבון את כל הסיכונים.

עורכת הדין שקמה אדרי, מתמחה בדין הפלילי ומיצגת בהליכי שימוע רבים.

ליעוץ מיידי וללא התחייבות – התקשרו כבר עכשיו 054-5238646;

shikma@law-edri.co.il

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image