facebook whatsapp youtube

מחיקת רישום משטרתי – כיצד עושים זאת?

author
date
01.10.2023
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

הקדמה

לרישום פלילי השלכות רבות ומגוונות על חייו של אדם, לעיתים השלכות אלו מהוות פגיעה ממשית שקשה להשלים עימה. במצבים אלו, עומדות לחשוד שתי דרכים באמצעותן יכול הוא לפעול על מנת 'לאפס' את הרישום שלו ולהתחיל בדרך חדשה ללא עיכובים ומגבלות.

דרך אחת תהיה שינוי עילת הסגירה, והדרך השניה היא מחיקת רישום משטרתי.

במסגרת מאמר זה אתמקד בהסבר על הדרך השניה .

חשוב להסביר – השיקולים באיזה אחת מהדרכים לפעול הם רבים ועל כן, כדי לייעל את ההליכים, להגביר את הסיכויים להצליח ולחסוך כסף וזמן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מחיקת רישום פלילי.

השלכות של כתם ברישום המשטרתי

קצרה היריעה מלפרט מהן ההשלכות שמביא איתם כתם ברישום הפלילי.

על קצה המזלג ניתן להגיד כי תיעוד בדבר תיק חקירה, הגם שהוא נסגר בהיעדר ראיות או מהטעם שנסיבות העניין לא מתאימות להליך הפלילי, ואף מעבר לכך, גם תיק פלילי שנסגר בהחלטה שלא לחקור בכלל – יכול למנוע מהחשוד לעבוד במשלח ידו, יפגע בדימוי העצמי שלו ויגביל את האפשרויות שלו להרגיש בטוח.

כך לדוגמה רישום פלילי של בני נוער, אף אם מדובר על עבירות קלות שנעשו מתוך קלות דעת או פזיזות שמאפיינת צעירים, עלול בהחלט  אך לא מחייב) למנוע מהם להתגייס לצה"ל או לחילופין הגם שיתגייסו, יכולה למנוע מהם להתמיין ליחידות מובחרות או לצאת לפיקוד. ההחלטה בעניין נתונה לשיקול דעת הועדה הבוחנת.

רישום פלילי יכול לפגוע באפשרויות התעסוקה שכן הגם שאינו חשוף לכל עין דורשת, הרי שהגופים המנויים בחוק יכולים לקבל מידע אודותיו. כך במקרה שמדובר בגופים ציבוריים ובטח כאשר מדובר בגופי ביטחון.

לרישום הפלילי יכולה להיות השפעה על קבלה למגורים בישובים מסויימים וגם על בקשה לקבלת אשרה.

מהי התשתית החוקית?

החוק הרלוונטי ממנו למדים אודות המרשם המשטרתי הוא 'חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, התשמ"א 1981'. מדובר למעשה בחוק ותיק (נכנס לתוקף ב1981) אך במהלך השנים ואפילו בעת האחרונה עבר מספר שינויים שמטרתם להסדיר את הפעולות המתועדות במרשם.

הסמכות למחיקת הרישום המשטרתי

לפי סעיף 1(ד) לחוק המוזכר מעלה, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל או קצין משטרה בדרגת סגן ניצב ומעלה שהוא הסמיך לכך מוסמך לבטל רישומים שעניינם החלטה שלא לחקור או שלא להעמיד לדין.

חלק מאמות המידה למחיקת הרישום הרישום הן כדקלכמן:

  • משך הזמן שחלף מיום ביצוע העבירה שבגינה נפתח הרישום.
  • גילו של החשוד.
  • נסיבות אישיות של החשוד.
  • נסיבות ביצוע העבירה.
  • קיומם של רישומים נוספים מלבד האחד אותו מבקשים למחוק.
  • מהות העבירה.

לסיכום

פניה בבקשה למחיקת רישום משטרתי הינה דרך מצויינת בנסיבות מסויימות, בעוד שבמקרים אחרים יומלץ לפעול בדרך של שינוי עילת סגירה. עורך דין מחיקת רישום פלילי , לאחר שינתח את נסיבות התיק, יוכל להסביר את הסיכויים להצלחה בכל אחת מהדרכים ואף לסייע בהגשת הבקשה.

עורכת הדין שקמה אדרי, בעלת נסיון רב בבקשות מהסוג הנדון, תוכל לנתח את נסיבות המקרה ולמסור חוות דעת בדבר הסיכויים לשנות את עילת הסגירה או לחילופין למחוק את הרישום במקרה הספציפי. כמו כן ביכולתה לתת המלצות בנוגע להליכים נוספים שירפאו את הפגיעה מהרישום הפלילי.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image