facebook whatsapp youtube

כמה דברים שכדאי לדעת לגבי ההליך הפלילי בישראל

author
date
16.04.2023
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

כאשר נפתח הליך פלילי נגד אדם הוא ירצה להגן על עצמו מפני האישומים העומדים נגדו. ההליך הפלילי מורכב משלבים רבים. תחילה, כנראה תפתח חקירה אשר יכולה להיות גלויה או סמויה. אם היא גלויה עשויה להזמין את החשוד לביצוע חקירה באזהרה בתחנת המשטרה. עדים למקרה היא עשויה להזמין לחקירה  לצורך מתן עדות. ישנן עבירות פליליות רבות בספר החוקים אשר ניתן להאשים בהם אדם כמו עבירות מין, עבירות אלימות, עבירות סמים ועוד. ככל שהעבירה נתפסת כחמורה יותר כנראה שהמחוקק קבע שהעונש בצידן יהיה כבד יותר, למשל שנות מאסר רבות. אם אתם מואשמים בביצוע עבירה פלילית אין להקל בכך ראש. ההליך הפלילי הינו קשה ביותר לאזרח הקטן אשר בעצם נלחם בעוצמתה של מערכת התביעה.

עבירות סמים – שימוש עצמי וגם סחר

בין סוגי העבירות השונות בחוק העונשין נמצאות גם עבירות הסמים השונות. סמים הם חומרים אסורים אשר משנים את תודעתו של אדם. יש תרופות מסוימות שנחשבות כמו סם ונאסרות לשימוש ברחבי העולם. כיום כאשר מדברים על עבירות סמים מדברים על מה שמכונה "סמים קשים". סמים כאלו הם למשל קוקאין והרואין. יש הבדל בחומרת העבירה ובעונש כאשר מדובר על אחזקת סמים לשימוש עצמי לבין סחר בסמים. אם הואשמתם באחת מעבירות הסמים השונות כמו סחר בסמים, אחזקת סמים וכדומה, כדאי לכם להיעזר בשירותיו של עורך דין סמים, בקיא ומנוסה אשר מכיר את עבירות הסמים השונות ויודע איך לשמור על זכויות הלקוחות שלו.

האם אפשר לצאת ממעצר במהלך הליך פלילי?

אדם אשר מואשם במסגרת ההליך הפלילי עשוי להיכנס למעצר. המטרה של המעצר היא בראש ובראשונה לוודא שלא ינסה לחמוק מהדין, למשל לברוח מהארץ. מעצר נועד גם להגן על הציבור מפניו ואפילו עליו מפני עצמו במקרה שהוא יכול להיות אלים. אם אדם הוכנס למעצר אך חושב שהדבר אינו מוצדק, ניתן לבקש שחרור ממעצר, בעזרת עורך דין המנוסה במשפט הפלילי בכלל עם דגש על נושא המעצרים. במקרים רבים מצליח עורך הדין לשחרר ממעצר או לפחות להביא לכך שהחשוד/ נאשם יהיה במעצר בית. עורכת הדין שקמה אדרי היא מייסדת ובעלת משרד השוכן בלב תל אביבבין תחומי ההתמחות של המשרד תוכלו למצוא את מחלקת צווארון לבן, המחלקה הפלילית, מחלקת תעבורה, ומחלקת זכויות אדם, זכויות נפגעי עבירה והמשפט המנהלי.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image