facebook whatsapp youtube

כל מה שרציתם לדעת על נהיגה בשכרות

author
date
29.10.2023
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

עבירת נהיגה בשכרות הינה אחת העבירות החמורות בפקודת התעבורה אשר גוררת אחריה עונשים כבדים שיש ביכולתם לשבש לחלוטין את חיו של הנהג.

בשל החשיבות, קיבצנו עבורכם שאלות שחוזרות ומפונות לעורך דין נהיגה בשכרות :

מי נחשב שיכור?

החוק קבע כי מי ששותה משקה משכר בעת נהיגה ו/או מי שבגופו מצוי סם מסוכן בכל כמות שהיא, ו/או מי שבדמו נמצאו מעל 240  מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוףו/או 50 מיליגרם אלכוהול במאה מיליליטר דם.

(הערה – על אף הכתוב בחוק, מדיניות המשטרה לגבי נהגים ותיקים היא אכיפה רק מעל  290 מיקרוגרם בליטר אויר נשוף).

מתי תיחשב נהיגה בשכרות נהג צעיר?

כאשר בליטר אוויר נשוף ימצא ריכוז אלכוהול העולה על 50 מיקרוגרם.

האם ניתן לבטל פסילה מנהלית ?פסילה מנהלית היא בעצם הגבלה על רשיון הנהיגה, שהטיל קצין מדרגת מפקח ומעלה, על נהג שנתפס שיכור. קצין כאמור יכול להטיל פסילה למשך 30 ימים, אם נגרמה תאונת דרכים הוא רשאי לפסול ל60 ימים ובמצבים חמורים שנגרמה תאונה קטלנית שגבתה חיי אדם הוא אף חייב לפסול את רשיון הנהיגה למשך 90 ימים.

לשאלתך, עורך דין נהיגה בשכרות יכול לנתח את המצב המשפטי ולזקק מהן הנסיבות העומדות לזכותו של הנהג ומצדיקות את ביטול הפסילה, ראוי לשים לב כי ככל הליך של ערעור, גם במקרה ערעור על החלטת הקצין קצובה בזמן ויש להיוועץ על כך עם עורך הדין בהקדם.

האם בנהיגה בשכרות נהג צעיר או נהג חדש ישנם עונשים נוספים?

ככלל, הענישה של נהגים חדשים וצעירים היא זהה (וזאת על אף שאוכלוסיות מיוחדות אלו נכנסות לגדרי העבירה ברף נמוך יותר של אלכוהול), אלא שישנו חריג אחד והוא שנהג חדש שהורשע בעבירה של נהיגה בשכרות חייב לעבור תקופת 'נהג חדש', על כל ההגבלות שהיא גוררת, לעוד שנתיים נוספות.

באילו מצבים המשטרה תשבית את הרכב של הנהג?

חשוב להבין שבעבירה זו, של נהיגה בשכרות, יש לקצין משטרה סמכות חוקית להשבית את הרכב בו נהגו. ההליך במסגרתו הרכב מושבת, נקרא שימוע, וכשמו כן הוא, הזדמנות לחשוד להשמיע טענותיו נגד ההשבתה. חשוב לדעת שעל החלטת הקצין ניתן לערער. בהליך השימוע כמו גם בהליך הערעור מומלץ להיות מיוצג על ידי עורך דין מנוסה.

לסיכום

נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה ביותר ומומלץ להתייעץ לגביה עם עורך דין כבר בשלב הראשוני של הפגישה עם השוטרים.

עורכת הדין שקמה אדרי, המתמחה בתעבורה ובעבירה זו בפרט הינה בעלת נסיון רב והצלחות מוכחות בתחום, זמינה למתן ייעוץ בכל שעה.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image