facebook whatsapp youtube

כיצד להתמודד עם חקירה במשטרה?

author
date
02.10.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

על אף שנדמה לרבים מאיתנו כי חקירה במשטרה והסתבכות בפלילים עלולים לקרות רק לעבריינים מועדים או לאנשים שביצעו עבירות פליליות חמורות, בפועל גם אדם נורמטיבי מן השורה, יכול למצוא את עצמו בסיטואציה לא נעימה ומורכבת בה הוא מוזמן למשטרה לחקירה תחת אזהרה. אחד מהקשיים המרכזיים בחקירה במשטרה לאדם מן השורה, היא הפתאומיות והעובדה כי לא תמיד יש זמן לפנות לייעוץ משפטי על מנת לעבור הכנה מוקדמת עוד בטרם החקירה עצמה. עם זאת, אחת מהזכויות הבסיסיות של כל אדם אשר נחקר תחת אזהרה, היא להתייעץ עם עורך דין פלילי מיומן ומנוסה, על מנת לבנות אסטרטגיה משפטית ולהתמודד עם המצב המורכב על הצד הטוב ביותר. לכן, במקרים שכאלו מומלץ לפנות אל עורכת הדין שקמה אדרי, אשר מתמחה בדין הפלילי, ופועלת במגוון סוגי תיקים – החל מצווארון לבן ועד למקרי תקיפה, סמים ועוד.

לעשות ולא לעשות

כאשר חשוד מוזמן לחקירה, בין אם בגין תלונה שהוגשה ובין אם בגין חקירה סמויה שהתנהלה כנגדו, ישנם כמה כללים שחשוב לזכור לפעול על פיהם, במהלך חקירה במשטרה. הראשון הוא להבין מה עומד להיות בחקירה מסוג זה, ודעו כי החוקרים אינם חברים שלכם על אף שהם עלולים להיות נחמדים ולנסות ולגלות הבנה, לכן יש להקפיד לשים לב מה אתם אומרים ובאיזו נימה, כמו גם לשפת גופכם. זכרו כי גם אם אתם רעבים, צמאים או אפילו מתגעגעים לילדיכם, דבר לא ימנע מהם לבצע את החקירה על מנת לקבל תשובות. שנית, חשוב לדעת כי חקירה במשטרה תלווה בשאלות רבות, אשר חלקן עשויות להיות עמומות ולא ברורות לחלק מהנחקרים. במידה וחלק מהשאלות אינן ברורות, חשוב לא להתבייש ולבקש הבהרה מהחוקרים בנוגע לאותן שאלות על מנת לא לנדב מידע מיותר. יתר על כן, חשוב לדעת כי מומלץ לא למסור מידע שאיננו רלוונטי לשאלות החוקרים, אשר עלול בחלק מהמקרים לשמש גם נגדכם בזמן המשפט.

לפנות אל עורך דין מומחה בפלילים

חשוב לזכור כי במעמד חקירה משטרתית  אסור להילחץ, אלא לפעול בשיקול דעת ולפנות אל עורך דין מתאים, כמו עו"ד שקמה אדרי אשר לה ניסיון רב בתחום הפלילי. עורכת הדין שקמה אדרי ליוותה מאות לקוחות מרוצים במגוון מקרים והליכים משפטיים פליליים, מורכבים יותר או פחות.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image