facebook whatsapp youtube

איסור פרסום שמו של החשוד

author
date
13.03.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

איסור פרסום שם של חשוד, הוא החריג לעקרון הפומביות וניתן במסורה באמצעות החלטה שיפוטית בנסיבות שמצדיקות זאת, כפי שיוסבר:

 העקרון הרווח במשפט הישראלי הינו עקרון הפומביות, לפיו הדיונים ופרטיהם יהיו חשופים לעיני הציבור. בין היתר, יפורסם גם שם החשוד.

הבקשה לאיסור פרסום

החוק מעניק לחשוד בפלילים הזדמנות לבקש לחרוג בעניינו מעקרון זה, ולאסור את פירסום שמו. למידע נוסף לגבי עורך דין פלילי עבירת סמים צרו קשר בהקדם. 054-5238646.

בקשתו זו נדרשת להיות מוגשת תוך 48 שעות מהמועד שבו התייצב החשוד לחקירה או שהיה עליו להתייצב לחקירה, או עד סיומו של הדיון הראשון שהתקיים לפני שופט בעניינו, לפי המוקדם מביניהם.

העילות לבקשה

בית המשפט יכול להיענות לבקשה מסיבות מגוונות, בניהם לצורך הגנה על בטחונו של המבקש, על פרטיותו ופרטיות בני משפחתו, או באם השתכנע כי עלול להיגרם נזק מפרסום הפרטים בטרם הוחלט להגיש כתב אישום.

עילת 'הנזק החמור'

ראשית, על המבקש להוכיח כי פרסום פרטים אודותיו יגרום לו נזק חמור.

בית המשפט קבע כי "נזק חמור" יהיה בין היתר פגיעה באופי עיסוקו של המבקש, אם מדובר באיש ציבור אז הנזק שייגרם לו כתוצאה מן הפרסום הוא רב יותר, פגיעה בילדיו הקטנים וכ"ו.

שנית, עליו להוכיח כי בנסיבותיו ראוי להעדיף את מניעת הנזק החמור על פני העניין הציבורי שבפרסום – בשלב זה יילקח בחשבון השלב בו מצוי ההליך, אופי החשדות, זהות החשוד, פרסומים קודמים, אינטרס החשדת הרבים וכדומה.

עו"ד שקמה אדרי – המתמחה בפלילי, הינה בעלת ניסיון רב בתחום והצלחות מוכחות בבקשות מסוג זה בפרט. במשרד עורכי דין פלילי שלנו יש מומחים רבים ואנשים מקצועיים ביותר.

הינכם מוזמנים ליצור קשר לקבל ייעוץ.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image