facebook whatsapp youtube

סטיה מעונש מאסר ממושך לחיילת שהואשמה בעבירת עריקות של 11 שנים

author
date
23.03.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

בית הדין הצבאי הסכים לסטות מעונש מאסר ממושך ובמקומו להסתפק בחודשים בודדים בלבד, בגין עבירת עריקות של 11 שנים, זאת לאור נסיבות חריגות במיוחד מחיה של העורקת.

כנגד לקוחת המשרד הוגש כתב אישום בבית דין צבאי, אשר ייחס לה את אחת העבירות  החמורות בדין הצבאי והיא עבירת עריקות של 11 שנים.

הדיון בעניינה התקיים בפני מותב מורכב של שלושה שופטים לאור עמדתה הנוקשה של התביעה כי החיילת צפויה למאסר ממושך ( כדי ליתן עונש מאסר של מעל שנה נדרש לקיים דיון במותב מורחב).

למעשה ה'עריקה' נתפסה בשדה התעופה 11 שנים לאחר שעזבה את שירותה הצבאי, בעודה מתכוונת לצאת מהארץ לחופשה עם בן זוגה ונלקחה היישר למעצר מאחורי סורג ובריח בכלא הצבאי.

חרף חומרת העבירה והזמן הממושך בו היא ערקה, הצליחה עו"ד שקמה אדרי – המתמחה בדין הפלילי לרבות בדין הצבאי, להצביע על נסיבות חיים חריגות ביותר שהובילו את אותה החיילת לערוק שנים רבות קודם.

בית המשפט אשר השתכנע כי יש ממש בטענות הסניגורית, גייס גם את גורמי התביעה לטובת אותה חיילת ואף קבע כי מדובר במקרה "המצדיק נקיטת הליך חריג" במסגרתו ייעצר ההליך בפני בית הדין עד אשר תישלח הנאשמת לפגישה עם גורם טיפולי.

לאחר החלטה חריגה זו הוסכם להסתפק בחודשי מאסר בודדים בלבד. נוסף על כך, הורה בית הדין בצעד חריג כי יש לשקול בחיוב 'בקשת המתקה' (בקשה להקלה נוספת בעונש) ככל שתוגש כזו.

האמור אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image