facebook whatsapp youtube

זיכוי משתי עבירות תעבורה – והצלת הנהגת מפסילת הרישיון

author
date
12.02.2023
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

לאחר הטיעונים של עו"ד אדרי – עורך דין פלילי בתל אביב , ביטל בית המשפט המחוזי את ההרשעה של הנהגת בשתי עבירות חמורות ובכך נמנע ממנה העונש החמור של פסילת רישיון הנהיגה.

פרטי המקרה

א' הינה אישה מבוגרת, עקרת בית ואמא ל8 ילדים. בדומה להרבה משפחות אחרות, גם במקרה שלפנינו, הרכב המשפחתי נרשם על שמה של האם על אף שכל בני המשפחה נהגו בו.

במשך תקופה של כמה חודשים, צבר הרכב בבעלותה דוחות רבים של נהיגה במהירות מופרזת, מעבר באור אדום וכדומה. הדוחות הגיעו בזה אחר זה לתיבת הדואר של בני המשפחה, חלקם שולמו, חלקם נעלמו וצברו חובות, עד כי לבסוף הגיעה האם למצב בעייתי מאוד לפיו נאלצה להתמודד עם חוב גדול על סך אלפי שקלים למרכז לגביית קנסות, ואף חמור מכך, נדרשה על ידי משרד הרישוי להפקיד את רישיון הנהיגה שלה עקב צבירת נקודות רבות לחובתה (מעל 36 נקודות).

בשביל האם המבוגרת האחראית על תחזוקת הבית, הסעות לחוגים וסידורים אחרים של בני המשפחה – שלילת הרישיון הייתה ענישה חמורה למדי, הדבר נאמר יתר שאת נוכח בטחונה כי לא היא זו שבצעה את העבירות המדוברות.

המצב המשפטי

עם הגיעה של א' למשרדה של עו"ד אדרי – עורך דין פלילי בראשון לציון, הוסברו לה שתי נקודות מהותיות מבחינה משפטית:

  • הראשונה – היא כי תשלום דוח או לחילופין, התעלמות ממנו עד כי עובר הזמן להגיש בקשה להישפט, כמוהו כהודאה בעבירות והרשעה. למעשה במצב כזה הנקודות ירשמו באופן אוטומטי לחובת בעל הרכב והקנס יעבור למימוש במרכז לגביית קנסות באופן שאין זכות מוקנית לערער עליו עוד.
  • השנייה – היא כי אין די בטענה שלא היא זו שבצעה את העבירות, אלא שעליה החובה להצביע על האדם שכן ביצע אותן. זאת בין היתר לאור החזקה כי הרכב בבעלותה.

אולם, גם אם אין היא יכולה להצביע על אדם ספציפי, חרף העובדה שילדיה לא מוכנים לקחת אחריות והגם שהמועד לערעור חלף זה מכבר, ישנן פעולות משפטיות אשר יש ביכולתן לתקוף את חוקיות ההרשעות שלחובתה יחד עם זאת, הודגש בפניה – הסיכויים להצלחה לא גבוהים.

בהליך מורכב הצלחנו לבטל שתי דוחות ואת שלילת הרישיון

חרף הסיכויים הנמוכים, במסגרת בקשה מיוחדת לבית משפט השלום עתרה עורכת הדין להארכת המועד להישפט על מספר דוחות תוך נימוקים מפורטים מדוע יש להיענות לבקשתה.

בית משפט השלום נעתר לבקשה לגבי דוח אחד ודחה את הבקשה לגבי שאר הדוחות. החלטה זו, על אף שהייתה טובה, לא הספיקה בכדי לבטל מעל הנהגת את עול פסילת הרישיון.

בהמשך לכך, הגישה עורכת הדין ערעור על החלטת בית משפט השלום ואף התקיים דיון בבית המשפט המחוזי במהלכו ביקשה לבטל הרשעה בדוח נוסף.

לאחר טיעונים כבדי משקל, הצליחה עורכת הדין לשכנע כי ראוי להיעתר לבקשתה לפחות לגבי עוד עבירה אחת בודדה אשר נסיבות הבקשה לגביה מוצדקות.

בהמלצת בית המשפט, הפרקליטה נתנה את הסכמתה והמשמעות הייתה שדוח נוסף בוטל.

סה"כ מדובר על מחיקת 20 נקודות כן ביטול חוב על סך 3,000 ₪ למרכז לגביית קנסות.

ביטול הנקודות כפי שמתואר, מנע מהנהגת לבצע פסילה למשך שלושה חודשים – וזו ההצלחה הגדולה ביותר.

מאחר ומדובר באישה שומרת חוק, היא העבירה את הבעלות על הרכב לאחד מילדיה על מנת שייקחו אחריות על עבירות התנועה שמבצעים.

מה אומר מצב צבירת הנקודות?

ישנן עבירות תעבורה אשר העונש לצידן כולל נקודות לחובת הנהג.

צבירת נקודות ברף מסוים מחייבת את הנהג באמצעי תיקון.

אי ביצוע האמצעי תוך הזמן שניתן עלול להביא לשלילת רישיון הנהיגה.

להלן טבלה שמסבירה מהם האמצעים הנדרשים בכל מדרגה:

כמות הנקודות אמצעי התיקון הודעת רשות הרישוי
0-11 אין אין
12-22 קורס בסיסי בנהיגה נכונה (12 שעות לימוד) ובסופו מבחן הזמנה להדרכה בנהיגה נכונה
24-34 קורס בסיסי בנהיגה נכונה (12 שעות לימוד) ובסופו מבחן.

קורס מתקדם (ייעודי) בנהיגה נכונה (12 שעות לימוד) ובסופו מבחן.

 

הזמנה להדרכה בנהיגה נכונה
36 ומעלה פסילת רישיון נהיגה ל-3 חודשים       פסילה מלהחזיק רישיון נהיגה
36 (פעם שנייה תוך 6 שנים) או 72 נקודות בתנאים מסויימים פסילת רישיון נהיגה ל-9 חודשים

עמידה בבדיקות רפואיות במרב"ד

עמידה במבחן נהיגה עיוני (תאוריה)

עמידה במבחן נהיגה מעשי (טסט)

 

פסילה מלהחזיק רישיון נהיגה

לסיכום

בעידן הנוכחי, רישיון הנהיגה שלנו אינו מותרות לא האמצעי שמאפשר לנו להתפרנס בכבוד ולקיים את ביתנו. פגיעה ברישיון הינה סנקציה חמורה שאין להשלים איתה בכל מצב.

עו"ד שקמה אדרי, בעלת ניסיון רב, מדגישה כי זו אחריות של כולנו לשמור על חוקי הכביש ולצמצם תאונות דרכים. יחד עם זאת, מקום שבו חשוד מרגיש כי נעשה לו עוול, יכול הוא לממש את זכותו בחוק ולהילחם בהאשמות.

משרד עורכי הדין – שקמה אדרי, בעל סניפים בתל אביב, בצפון ובדרום, מעניק ייעוץ וייצוג בכל שעות היממה, בתחנות המשטרה ובבתי המשפט השונים, מתמחה בין בעבירות תעבורה ובהליכים מול רשות הרישוי.

להתייעצות מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו: 0545238646 | shikma@law-edri.co.il

*** האמור משמש כמידע עזר בלבד שאינו בגדר המלצה ואין בו כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או לשמש כתחליף לייעוץ משפטי בידי עו"ד;  אין להעתיק, להפיץ, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי

וְזָכַרְתָּ אֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ לַעֲשׂוֹת חָיִל

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image