facebook whatsapp youtube

בית משפט קבע כי עונשה של נהגת שאשמה בתאונת דרכים קשה ימוקם ברף הנמוך של מתחם הענישה

author
date
21.02.2023
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

בעקבות טיעונים מנומקים של עו"ד אדרי – עורך דין פלילי במרכז, ועמידה על 'נקודות אור' המשמשות נסיבות להקלה על הנאשמת, פסק בית המשפט עונש מינימאלי בלבד על נהגת שהואשמה בעבירת תעבורה חמורה ואף גרמה לחבלות קשות לנפגע.

פרטי המקרה

מדובר בנהגת שהואשמה במסגרת כתב אישום מקורי בנהיגה בקלות ראש, אחת העבירות החמורות בפקודת התעבורה המחייבת את המורשעים בה בעונש פסילה ממושך.

העבירה יוחסה לה לאחר שאותה נהגת סטתה מנתיב נסיעתה, עלתה על שטח הפרדה קשיח, איבדה שליטה וסטתה שוב בחדות לצידו השני של הכביש, תוך שהיא חותכת שלושה נתיבים שלמים בכביש מהיר ולבסוף נעצרת בעודה פוגעת בנהג אופנוע מסכן וחובלת אותו קשות.

מציאת נקודות אור באפלה

המצב הראייתי היה חד משמעי, התאונה הייתה מצולמת וגם הנהגת שהיא אישה הגונה לקחה אחריות על התאונה במועד האירוע, כל שכלל לא היה ספק בדבר אשמתה בתאונה.

למרות זאת, נדרשנו לחפש ולהיאחז בנקודות אור אשר ביכולתן היה להטיב עם אותה נהגת ולהביא לענישה מינימאלית.

מציאת אותן נקודות, מבלי 'לעשות צחוק' מהעבודה, הייתה אפשרית רק בזכות ניסיון רב השנים של עו"ד אדרי – עורך דין פלילי בראשון לציון וההיכרות המעמיקה עם הפסיקה.

סופו של דבר

לאחר טיעון פתוח מול בית המשפט בנסיון לשכנע אותו כי ראוי להסתפק בענישה מינימאלית במקרה הנדון, הוחלט לאמץ את מחם הענישה שהצענו, קרי 3 עד 6 חודשים, מתחם מקל לכל הדעות ובתוכו למקם את עונשה של הנאשמת ברף הנמוך ביותר ולא כפי שביקשה התובעת, קרי, לפסוק כי יסתפקו בנסביות המוזכרות בארבעה חודשי פסילה בלבד.

לסיכום

דיני התעבורה הם עולם רחב הדורש מקצועיות וידע הנרכשים לרוב בעמל רב ותוך צבירת ניסיון בשטח.

עו"ד שקמה אדרי, בעלת ניסיון רב, מעניקה ייעוץ וייצוג בכל שעות היממה, בתחנות המשטרה ובבתי המשפט השונים, ומתמחה בפרט בניהול תיקי תעבורה.

להתייעצות מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו: 0545238646 | shikma@law-edri.co.il

*** האמור משמש כמידע עזר בלבד שאינו בגדר המלצה ואין בו כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או לשמש כתחליף לייעוץ משפטי בידי עו"ד;  אין להעתיק, להפיץ, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי

וְזָכַרְתָּ אֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ לַעֲשׂוֹת חָיִל

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image