facebook whatsapp youtube

ביטול דוח תנועה

author
date
22.01.2023
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

לאחר פנייתה המנומקת של עו"ד אדרי – עורך דין פלילי במרכז, למרכז לפניות נהגים, בוטל דוח התנועה ואיתו גם הקנס בסך 1500 ₪ ועשר הנקודות שנרשמו לחובת הנהג.

פרטי המקרה

מדובר בנהג שלחובתו נקודות רבות ( הסבר – הנקודות הן אמצעי של רשות הרישוי לבקרה וענישת נהגים העוברים על החוק. צבירת נקודות ברמה מסוימת מחייבת את הנהג באמצעי תיקון שונים, בניהם קורס נהיגה מונעת, קורס מתקדם ואפילו פסילה, לעוד מידע בנושא ראו מאמרים קודמים).

בהגיעו למשרדנו, אחז דוח המייחס לו נהיגה במהירות מופרזת, וחובת תשלום של קנס בסך 1500 ₪ לצד צבירה של 10 נקודות.

הודאה בעבירה, או לחילופין, תשלום הקנס וצבירת הנקודות היו מחייבים אותו באמצעי תיקון בדמות פסילת רישיון הנהיגה , דבר שהיה פוגע בשגרת חיו ובפרנסתו.

על כן ביקש להישפט ומיהר לבקש כי הדוח יבוטל מנימוקים שיוסברו להלן.

בחינת טענות מקדמיות

עוד בטרם בחינת התקיימות העבירה, בחנה עו"ד אדרי – עורך דין פלילי בתל אביב, האם מתקיימת אחת מהטענות המקדמיות המוכרות במשפט הפלילי.

בין הטענות המפורטות בסעיף 149 לחוק סדר הדין הפלילי ניתן למצוא :

חוסר סמכות מקומית; חוסר סמכות ענינית; פגם או פסול בכתב האישום; העובדות המתוארות בכתב האישום אינן מהוות עבירה; זיכוי קודם או הרשעה קודמת בשל המעשה נושא כתב האישום; משפט פלילי אחר תלוי ועומד נגד הנאשם בשל המעשה נושא כתב האישום; חסינות; התיישנות; חנינה; הגשת כתב האישום או ניהול ההליך הפלילי עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית.

במקרה הנדון, מצאה טענה עורכת הדין להתיישנות, זאת על בסיס היכרות עמוקה עם תקנות התעבורה לעניין התיישנות דוחות מצלמה.

בעקבות טענותיה אלו, ובחלוף זמן קצר התקבלה תשובה מאת הגוף הרשמי לפיה הדוח בוטל.

לסיכום

עקרונות המשפט הפלילי מחייבים עמידה בכללי צדק מסוימים, ועל כן, גם אם נדמה שהעבירה מתקיימת הרי שנדרש לבחון את ההיבטים הטכנים הנלווים לכתב האישום.

טענה מקדמית נדרשת להיות מנומקת ומבוססת על חוק ופסיקה גם יחד, על כן מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדין הפלילי כבר מהרגע הראשון.

עו"ד שקמה אדרי, בעלת ניסיון רב, מעניקה ייעוץ וייצוג בכל שעות היממה, בתחנות המשטרה ובבתי המשפט השונים, ומתמחה בפרט בניהול תיקי תעבורה.

להתייעצות מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו: 0545238646 | shikma@law-edri.co.il

*** האמור משמש כמידע עזר בלבד שאינו בגדר המלצה ואין בו כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או לשמש כתחליף לייעוץ משפטי בידי עו"ד;  אין להעתיק, להפיץ, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי

וְזָכַרְתָּ אֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ לַעֲשׂוֹת חָיִל

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image