facebook whatsapp youtube

עבירות כלכליות וצווארון לבן

author
date
23.03.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

עבירות כלכליות

עבירות כלכליות, או בכינויים הידוע 'עבירות צווארון לבן' כוללות שורה של עבירות פיננסיות הכוללות בין היתר עבירות על חוקי המס, הונאה, עבירות לפי חוקי ניירות ערך ועבירות במט"ח.

תחום זה של משפט דורש תכונות ייחודיות מסנגור המנהיג את התיק – הוא חייב להיות בעל הבנה פיננסית סבירה, בעל ניסיון בניהול תיקי עבירות כלכליות לרבות הכרה של דרכי הענישה הייחודים לעבירות אלו וככל הליך פלילי אחר – עליו להיות נחוש.

עורכת הדין שקמה אדרי, בוגרת LLB במשפטים בהצטיינות יתרה, בעלת נסיון רב בייצוג בתיקים מורכבים ומתוקשרים שהתנהלו בבתי המשפט השונים לרבות בערעורים בבית המשפט העליון . את נסיונה המשפטי היא רכשה במהלך עבודתה במשרדים פרטים ובהתמחותה בסנגוריה הציבורית, הקימה את משרדה שבתל אביב בכדי להעניק ייצוג איכותי לחשודים ונאשמים בהליך הפלילי לרבות בעבירות כלכליות.

תחילתו של התיק בחקירת עבירה כלכלית

ככל הליך פלילי, גם חשד לביצוע עבירה כלכלית יתחיל בחקירת הרשויות.

בהרבה מהמקרים, אך אין זו חובה, תתקיים תחילה חקירה סמויה ממושכת, יזומה או כזו שנפתחה בשל קבלת מידע מודיעני, במסגרתה יתועד החשוד מבצע את העבירות.

מנקודה מסויימת, כאשר הגוף החוקר גמר בדעתו כי יש לו די ראיות להוכחת קיומה של עבירה, תהפוך החקירה לגלויה ויזומן החשוד ליתן תשובותיו תחת אזהרה.

חקירת עבירה כלכלית שונה באופן ניתוח הראיות מחקירת עבירה פלילית אחרת, היא דורשת הבנה פיננסית ותשתית ראייתית רחבה. רק עורך דין פלילי בעל נסיון בייצוג בתחום הצווארון הלבן ידע לנתח כראוי את המצב המשפטי ולהנהיג את התיק להצלחה.

זכויותיו של חשוד בעבירות כלכליות

למעשה, אין שוני בזכויות המגיעות לחשוד בעבירות כלכליות מכל חשוד אחר.

ולכן הוא זכאי בן הייתר לשתי זכויות מהותיות רמות מעלה:

  • זכות ההיוועצות עם עורך דין – במסגרתה מומלץ כי החשוד יפנה לעורך דין המתמחה בפרט בעבירות צווארון לב, ובעל נסיון שיעזור לו לנתח את המצב המשפטי כראוי.
  • זכות השתיקה – הזכות להמנע מלענות על שאלות אשר עלולות להפליל את הנחקר בעבירה פלילית. שימו לב כי זו זכות שיש להשתמש בה במסורה ורק בעת הצורך, לעיתים שימוש לא נכון בזכות יפגע ביכולתו של החשוד להוכיח טענותיו.

מהן העבירות הנכנסות תחת ההגדרה 'עבירות כלכליות'?

העבירות הן רבות ומגוונות, אך בתמצית :

  • עבירות מס.
  • עבירות בניירות ערך.
  • הונאה ומרמה.
  • העברות כספים בלתי חוקיות.
  • סחר במידע פנים.
  • עבירות מט"ח.
  • הנפקת חשבוניות פיקטיביות.

לסיום, ניראה כי העמדה לדין בגין עבירות כלכליות עלול להוביל לענישה כבדה בדמות מאסר וקנס כבד, לפיכך יש לבחור ייצוג עורך דין בכובד ראש.

לקביעת פגישת ייעוץ עם עורכת דין פלילית מובילה בתחומה, ניתן להשאיר פרטים באתר ולהמתין שנציג מטעם המשרד יצור איתך קשר, או לחילופין להתקשר למספר 054-5238646 ולקבל ייעוץ מקצועי 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image