facebook whatsapp youtube

נהיגה במהירות מופרזת

author
date
13.03.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

נהיגה במהירות מופרזת היא אחת מעבירות התעבורה הנפוצות שנחשבת כמסכנת חיים ועל כן זוכה למאמצים מוגברים מצד משטרת ישראל לצורך אכיפתה.

אם אתם מחפשים לשכור את שירותיו של עורך דין מעצרים בהחלט הגעתם למקום הנכון.

אמצעים המשמשים לאכיפת מהירות מופרזת

כיום, קיימים מגוון אמצעים למדידת מהירות הנסיעה, חלקם דורשים מיומנות הפעלה של שוטר בשטח וחלקם הם אמצעים עצמאיים המותקנים בשטח:

  • ממל"ז – מדובר על מכשיר המודד את מהירות הרכב ע"י חישוב השינוי בין הזמן שלוקח לקרן הלייזר המשוגרת להגיע לרכב הנמדד אל מול הזמן שלוקח לה לחזור.
  • דבורה – מכשיר שמותקן על ניידת ומודד את מהירות הרכב אפילו בזמן הנסיעה (של הניידת) אך אינו מצלם את הרכב הנמדד.
  • מצלמות א'3 – מערכת מצלמות המותקנות בכבישים ובצמתים שנבחרו לצורך צילום עבירות מהירות או מעבר באור אדום.

מהירות מופרזת – מה העונש?

העונש ינתן בהתאם לחומרת העבירה, כשזאת נלמדת מעוצמת החריגה של הנהג מהמהירות המותרת בחוק:

  • כך 20  קמ"ש מעל המותר בנהיגה בדרך עירונית או 25 קמ"ש מעל המותר נהיגה בדרך לא עירונית – תחייב את הנוהג בקנס בסך 250 ₪, ללא נקודות.
  • 21-30 קמ"ש מעל המותר בנהיגה בדרך עירונית או 40-26 קמ"ש מעל המותר בנהיגה בדרך לא עירונית – תחייב את הנוהג בקנס בסך 750 ₪ + 8 נקודות.
  • 31-40 קמ"ש מעל המותר בנהיגה בדרך עירונית או 41-50 קמ"ש מעל המותר נהיגה בדרך לא עירונית – תחייב את הנוהג בקנס בסך 1,500 ₪ + 10 נקודות.
  • 41 קמ"ש מעל המותר בנהיגה בדרך עירונית או 51 קמ"ש מעל המותר בנהיגה בדרך לא עירונית – תחייב את הנהג ב 10 נקודות וזימון לבית המשפט.

מה עם נהגים חדשים או צעירים?

כאשר מדובר על אוכלוסיות מיוחדות כנהגים צעירים או חדשים הרי שהדין מחמיר יותר ורישיון הנהיגה שלהם עומד בסכנה של ממש. אם נתפסתם על ידי שוטר על אחזקת סמים ואתם זקוקים לשירותיו של עורך דין עבירות סמים צרו איתנו קשר בהקדם.

הרשעת נהג חדש בנהיגה במהירות מופרזת תגרור לאי חידוש רישיון הנהיגה שלו בתום שנתיים כמתוכנן והוא יאלץ לעבור מבחן תיאוריה מחדש כתנאי לקבלת הרישיון. לא זאת בלבד, גם לאחר השלמת אמצעי התיקון, יחויב בענישה נוספת בדמות הארכת משך התקופה בה הוא נחשב 'נהג חדש' על כל הגבלותיה, לעוד שנתיים נוספות.

קיבלת דוח תעבורה – מה האפשרויות העומדות בפניך

כל נהג שקיבל דוח תעבורה מסוג קנס יכול לבחור בין שלוש אפשרויות:

  • לשלם תוך 90 ימים מיום המצאת הדוח את סכום הקנס שנקבע לעבירה על פי החוק – משמעות התשלום כהודאה בעבירה.
  • להגיש בקשה להישפט תוך 90 ימים מיום המצאת  הדוח.
  • להגיש בקשה לביטול הקנס תוך 30 ימים מהמצאת הדוח – מוגבל לעילות הקבועות בחוק.

'מדובר בסה"כ בדוח, מדוע עלי להילחם לבטל אותו'?

כאשר מדובר על דוחות תעבורה פשוטים, ישנה האפשרות לשלם את הקנס 'ולהמשיך הלאה' אולם יש לזכור כי מלבד הקנס הכספי ישנה 'ענישה' נלוות והיא עלולה לסכן את רישיון הנהיגה שלכם.

למעשה, 'הנקודות' בצידה של כל עבירה נצברות לחובתו של הנהג למשך תקופת זמן המשתנה בהתאם לתדירות ביצוע העבירות. לפי כמות הנקודות הנצברות – נדרש הנהג לבצע אמצעי תיקון ולא רישיונו יותלה.

כך יכול אדם למצוא עצמו מאבד את רישיון הנהיגה בשל דוח פעוט אחד שנוסף על נקודות אשר נצברו לחובתו.

האם לנסות ל'טפל' בדוח לבד או לגשת לעורך דין?

פנייה ישירה של הנהג לגורמי התביעה, בהיעדר כל ידע משפטי, עלולה להפליל אותו ואף לסבך את מצבו באופן שיהיה יותר קשה לתקן לאחר מכן.

לעומת זאת, עורך דין תעבורה, בעל ניסיון ויכולת לנתח את המצב הראייתי והמשפטי בתיק ידע למצוא כשלים במכשיר, במיומנות המפעיל או פגמים בהליך המשפטי עצמו שיכולים אפילו להביא לזיכוי.

בנוסף על כך, עורך דין המומחה בדיני תעבורה הינו בעל יכולת להצביע על סיכון עתידי הנשקף לרישיון הנהיגה שלכם, ובכך למנוע ממכם לבצע טעויות טקטיות אל מול הגופים המשפטיים.

בכך, ליווי על ידי עורך דין פלילי תל אביב חוסך כסף רב ומשאבים.

משרד עורכי הדין – שקמה אדרי , המתמחה בדין הפלילי לרבות בדיני תעבורה, מעניק ייצוג איכותי ומקצועי לנהגים בבתי המשפט לתעבורה בכל רחבי הארץ ובכל סוגי העבירות, החל מברירות משפט ועד לעבירות קשות של גרם מוות ברשלנות ובכל הערכאות. אם אתם מחפשים את שירותיו של עורך דין הטרדות מיניות צרו איתנו קשר.

לעו"ד במשרדנו ניסיון רב והצלחות מוכחות בייצוג נהגים בעבירות של מהירות מופרזת והצלת רישיונות הנהיגה שלהם.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image