facebook whatsapp youtube

נהיגה בזמן פסילה

author
date
13.03.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

נהיגה בזמן פסילה, היא עבירה חמורה ביותר ולו בשל העובדה כי הנהגים החליטו במודע להפר את ההוראה שניתנה להם ולעלות על ההגה חרף פסילה. אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין פלילי בתל אביב צרו קשר.

רוב הנהגים לא מבינים את המשמעות של העבירה ואת חומרתה ועל כן אפרט בקצרה להלן:

מהי העבירה נהיגה בזמן פסילה?

תקנה 67 לתקנות התעבורה נותנת הגדרה רחבה שכוללת לא רק את הנהג אלא גם את מי שהרשה לנהוג ברכב שנאסר השימוש בו:

“מי שהודע לו שנפסל מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה, וכל עוד הפסילה בתקפה הוא נוהג ברכב שנהיגתו אסורה בלי רישיון לפי פקודה זו; או מי שנוהג בניגוד לתנאים שנוספו ברישיונו כל עוד הם בתקפם; או מי שהודע לו כי נפסל מהחזיק ברישיון רכב וכל עוד הפסילה בתקפה הוא משתמש באותו רכב או מרשה להשתמש בו; או מי שנהג או הרשה לאחר לנהוג ברכב בניגוד להודעת איסור שימוש או צו איסור שימוש”

לפי התקנה, העבירה מתקיימת עם הוכחת הנהיגה לצד הוכחת המודעות לאיסור על הנהיגה.

נהיגה בזמן פסילה –  כיצד בתי המשפט מתייחסים לכך:

העונש שלצד עבירה זו הינו מאסר של עד שלוש שנים לצד פסילה ממושכת, כאשר גישת בית המשפט היא לתת מסר חד וברור לנהגים שהפרו את שלטון החוק .

סיכום על נהיגה בזמן פסילה

חרף האמור, ישנן נסיבות שהעבירה לא תתקיים, כך אם לדוגמא הנהג לא היה מודע לקיום האיסור, או לחילופין, יתקיימו נסיבות שיצדיקו את המתקת הדינים עם הנהג.

עורך דין מיומן ידע להבדיל בין טענות חסרות משמעות לבין טענות שיכולות להוביל לשינוי של ממש במצב המשפטי.

עו"ד פלילי שקמה אדרי – המתמחה בפלילי ובתעבורה, הינה בעלת ניסיון רב בתחום.

הינכם מוזמנים ליצור קשר לקבל ייעוץ.

האמור אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

נהיגה בזמן פסילה בפעם הראשונה

נהיגה בזמן פסילה בפעם הראשונה

נהיגה בזמן פסילה נחשבת לחמורה בגלל הזלזול בחוק ואי ציות לרשות שפסלה את הרישיון. זאת, מעבר לעבירת התעבורה עצמה. הסיבות לכך מגוונות ויכולות להיות עבירות תנועה חמורות שהתבצעו, תאונות עם נפגעים, מצב בריאותי חמור ועוד. טוב יעשה נהג שנתפס אם יפנה במיידית לייעוץ של עורך דין תעבורה. שקמה אדרי משרד עורכי דין עוסק בתחום וניתן לקבל אצלו מידע רב.

נהיגה בזמן פסילה – עבירת תעבורה ופלילית

נהיגה בזמן פסילה הינה בין עבירות התעבורה החמורות ונחשבת לפלילית. הסיבה לכך היא שהנהג שנתפס מזלזל ברשות שפסקה על שלילת רישיונו. אם להוסיף לכך את העובדה שהוא מסכן עצמו, נוסעיו ויתר משתמשי הדרך הרי שהחוק פוסק עונשים מרתיעים. פסילה מיידית מנהלתית ניתנת על ידי קצין משטרה מיד לאחר עבירת נהיגה בשכרות עם נפגעים, תאונות מורכבות ועוד. משרד הרישוי פוסל רישיון מסיבות גיל ומצב בריאותי ואילו בית משפט מחליט על כך לאחר דיון מקיף בעניינו. העונש הוא בהתאם. העונש הנקבע בחוק הינו של מספר שנים או קנסות כבדים ובמקרים חמורים גם וגם. ישנם עונשי ביניים כמו: פסילה על תנאי, מאסר לתקופות קצרות יותר שמומרות בעבודות שירות וכדומה.

ייצוג בבית משפט

ייצוג בבית משפט הינו מורכב יותר במצב בו יש לנהג הרשעות קודמות (כלומר, שהנהג הסתבך בעבר באחת מהעבירות התעבורה). במקרה כזה, עורך דין תעבורה אינו יכול לטעון טענת עבר נקי בנושאי תעבורה – טענה, ששופטים עשויים להתחשב בה בעת פסיקותיהם. עם זאת, עורך דין תעבורה מנוסה יכול למזער נזקים עבור לקוחו ולבקש עבורו הקלות בגלל טענות וטיעונים שונים שהוא מציג לבית  המשפט.

איך מתמודדים אם נתפסתי בזמן פסילה?

שקמה אדרי משרד עורכי דין מתמחה בתחום ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי המלווה ביחס אישי. הוא כולל הקשבה, ייעוץ לכל מתלבט, ליווי, מחירים נוחים ועוד. מנהלת אותו עורכת דין בעלת ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מהתמחויות והשתלמויות, ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים לאורך שנים ועוד. היא תשמח לשרת אחרים.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image