facebook whatsapp youtube

צו עיכוב יציאה מהארץ

author
date
13.03.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

צו עיכוב יציאה מהארץ הוא אחד מהמגבלות שניתן להטיל על חשוד או נאשם בהליך הפלילי, זאת לצד מגבלות נוספות שמטרתם להבטיח את התייצבותו להליך או לריצוי עונשו.

חוק סדר הדין הפלילי מקנה לבית המשפט את הסמכות לתת צו, אשר מטרתו הגבלת היציאה של החשוד או הנאשם מהארץ בתנאי שקיימת אפשרות כי לא יתייצב לחקירה , לדיון בעניינו, או לנשיאת העונש. ובתנאי שלא ניתן להבטיח את אלו באמצעים אחרים כדוגמת ערובה מתאימה או קביעת תנאי שחרור מסויימים. למידע נוסף על עורך דין עבירות סמים צרו איתנו קשר.

במידה וניתן הצו, לא יוכל החשוב לצאת מגבולות הארץ אף אם רכש כרטיס כדין.

הצו, כיתר הצווים, יינתן תוך איזון בין האינטרס הציבורי ובין זכויותיו של החשוד.

כך, מנגד למטרות החשובות העומדות בבסיס הבקשה לתת את הצו, עומדות זכויות בסיסיות של החשוד בדבר חופש התנועה, חירותו, הדבר אף יכול לפגוע במשלח ידו, בבני משפחתו ועוד.

הבקשה לביטול הצו

במקרה בו חשוד מבקש לבטל את הצו, יידרש הוא לשכנע את בית המשפט כי אין סיכון שיברח מן הארץ ולא יתייצב לכל חלקי ההליך וכי מרכז חייו נמצא בישראל (זאת על פי המדדים שנקבעו בפסיקה).

לרוב יידרש המבקש להפקיד ערבות עצמית ואף ערבות צד ג' לצורך ביטולו של הצו. אם אתם צריכים שחרור ממעצר אנחנו זמינים 24/7 בטלפון 054-5238646

עו"ד שקמה אדרי – המתמחה בפלילי, הינה בעלת ניסיון רב בתחום והצלחות מוכחות בבקשות מסוג זה בפרט.

הינכם מוזמנים ליצור קשר לקבל ייעוץ.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image