facebook whatsapp youtube

חישוב ימי הפסילה ממועד קודם למרות שרישיון הנהיגה לא הופקד בזמן

author
date
23.03.2022
time
1 דקות קריאה
מאמרים נוספים בנושא:

למרות שלא הפקיד את רישיון הנהיגה שלו במועד בו נדרש, חושבו ימי הפסילה מרגע כניסתה לתוקף ונמנע ממנו הצורך להתחיל את הפסילה 'מחדש'.

בית משפט הטיל על נהג ותיק 24 חודשי פסילה בגין ריבוי עבירות תעבורה, חלקן חמורות ביותר.

הנהג שהשלים עם רוע הגזרה, על אף שהיה עצמאי והניידות הייתה כלי הכרחי להמשך חיו, חפץ רק לרצות את עונשו ולפתוח 'פרק חדש ונקי בחיים'.

הוא זכר שרישיון הנהיגה שלו אבד זה מכבר, 'אולי כבר הפקיד אותו בעבר' כך תהה בקול ובמילא אינו בתוקף כבר זמן רב – על כן פרש מנהיגה החל מהמועד בו קבע בית המשפט שהפסילה תיכנס לתוקף.

אלא שבחלוף שנתיים, לאחר שריצה את מלוא עונש הפסילה, גילה להפתעתו שמניין הימים כלל לא החל – כלומר, לא נספר לו אפילו יום אחד בודד בו לא נהג, זאת מאחר ולא הפקיד את רישיונו במזכירות בית המשפט כדרישת התקנות.

כשניסה לפנות לבית המשפט לתעבורה באופן עצמאי – גילה שדרכו חסומה.

רק בשלב הזה, השכיל הנהג לפנות לייעוץ של עורך דין המומחה בדיני תעבורה.

עורכת הדין שקמה אדרי – המתמחה בפלילי ובתעבורה, מכירה את הסוגייה ובקיאה בפסיקה לרבות בפרשת ג'אבר אשר נדונה בבית משפט העליון וקבעה הלכה בנדון.

על כן פנתה עורכת הדין למשרד הרישוי בשם הנהג תוך הצגת נימוקים מפורטים הנתמכים בראיות והפניות לפסיקת בית המשפט.

תוך זמן קצר נענה הנהג כי הרשות הסכימה לחשב את ימי הפסילה מהמועד בו היא נכנסה לתוקף, כשרק החל את הפסילה שלו שנתיים קודם לכן, ובכך למעשה נמנע ממנו הצורך להפקיד רישיון נהיגה או תצהיר ולהתחיל לרצות את הפסילה מחדש.

האמור אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    form-image form-image